Orkaan Gustav - Reisverslag uit Troy, Verenigde Staten van Leonie - WaarBenJij.nu Orkaan Gustav - Reisverslag uit Troy, Verenigde Staten van Leonie - WaarBenJij.nu

Orkaan Gustav

Door: leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

29 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Troy

Hoihoi,

Alles goed hier. Weer een leuke week achter de rug. Het begon alleen heel saai. We hebben 3 dagen last gehad van Fay. De laatste dag hadden we alleen nog hele zware buien met tornadoes. Maandag hebben we 3 keer beneden gezeten. 1e keer zat ik in de les. Het was 08.05. Het werd ineens gewoon weer helemaal donker buiten zoals in de nacht. Hing er een tornado wolk boven de campus, daar kon er zo een uit komen. Wij snel lokaal uit.. Was er uiteindelijk geen tornado geweest.. maar wel boom op die bieb gevallen. De lessen zouden de rest van de dag uitvallen... behalve mijn lessen natuurlijk. Mijn leraren hadden zo iets van.. what ever!

Anyway, de volgende dag ging ik om 11 uur naar bed toe. Was een beetje laat maar we hadden een verjaardag gehad. Om 2 uur in de nacht werden we ons bed uit getrokken.. tornado. 3 kwartier lang beneden gezeten.. en om half 5 ging de wekker weer.. conditietraining! Om 7 uur weer klaar.. dus even douchen.. en op naar de les! Niet dus.. voor 90% van de leerlingen.. Er was nu weer een boom omgevallen op een elektriciteitsmast. Echt de hele campus lag plat.. BEHALVE in 2 gebouwen.. daar had ik les natuurlijk!!

Verder werd het de volgende dag gelukkig wat minder saai weer.. weer lekker getraind. Tot het volgende probleem... Ik ging mijn vlucht voor januari boeken op een amerikaanse studentensite. Het was relatief mega goedkoop.. dus ik dacht ik moet niet wachten maar boeken! zo gezegd zo gedaan. Ik boek mijn vlucht, maar ik moest wel aantonen dat ik een student was in amerika. Ter controle kreeg ik een email.. Ik moest een aantal stappen doorlopen. Ik moest onder andere mijn class schedule opsturen, met daarop mijn naam en naam van mijn school. Ik stuurde het gelijk op.. Krijg ik een uur later een email, "U bent geen student" OKE!! In mijn paspoort is mijn 1e naam "Helena" dus zo moest ik mijn vlucht natuurlijk ook boeken. Maaaaaar... Op school heet ik hier gewoon "Leonie" Op mijn class schedule stond daarom ook gewoon Leonie. Er was dus maar 1 optie om die goedkope vlucht te krijgen.. mijn naam veranderen op school!! Ik naar de administratie. "ja ehmm.. ik wil mijn naam veranderen" Nou jullie willen niet weten hoe ze me hebben aangekeken!! Verder vroegen ze om mijn I-20 (Officieel document om Amerika in te komen). Daarop moest mijn naam ook veranderd worden. Op dat document stond ook dat ik van de nederlandse antillen kom!! Die man zei dat ze me nooit het land in hadden mogen laten! Als achternaam stond er "Guije". Hebben ze toen hier in troy fout gedaan. Misschien keek ik altijd heel lief bij de douane.. daarom lieten ze me er altijd wel door denk ik!! haha! Uiteindelijk stond er de naam "helena" op mijn schedule en stuurde ik dat op naar de reisorganisatie. Vervolgens kreeg ik een email dat ik een student ben en dat mijn vlucht bevestigd was. JOEPIEEE!!!

De volgende dag.. Tax meeting. We moeten belasting betalen hier.. maar dat krijg je weer terug als je een full scholarship hebt. Ik heb wel betaald maar het nog niet terug gegeven. Dus ik inloggen in me account samen met een man die me hielp. Ja.. zijn er nog veranderingen.. adres, telefoon.. nee maar ehm.. "mijn naam is anders geworden!" Die man keek me ook al zo raar aan! Uiteindelijk gelukt, pff.

Ik zit nu aan een heerlijke bak koffie. Morgen gaan we lekker... WINKELEN!! helemaal zin in!!

Verder wordt het weer saai weer. Orkaan gustav komt naar ons toe. Zoals het er nu naar uit ziet zal die recht over new orleans gaan.. maar hebben wij er ook last van. Maar ja.. je weet het nooit met orkanen. Orkaan fay draaide de atlantische oceaan op om vervolgens een hoek van 90 graden te maken en recht op alabama af kwam.

Maar ach.. we zien het wel weer. Hoe is het met iedereen?

Groetjes leo ehmm "Helena"

  • 29 Augustus 2008 - 22:03

    Heleen:

    O,Helena,net mailtje gestuurd.Gustaf wordt een orkaan cat 3,volgens de laatste berichten.Hou het maar goed in de gaten.Gelukkig ligt Troy vrij hoog en hebben jullie een schuilkelder.
    We wachten maar af.Winkelse morgen!!!!!xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 30 Augustus 2008 - 20:31

    Heleen:

    Eindelijk weer eens een stranddag hier!
    Gustav komt tussen Houston en New Orleans aan land en wordt een cat 4 zoals het er nu uit ziet.xxxxxxxxxxxxx

  • 03 September 2008 - 17:09

    Youvale:

    Hee,

    Ook lekker dan dat jouw lessen gewoon doorgingen, zal je altijd zien. Gelukkig dat jullie een schuilkelder hebben. Ben je alweer in je Amerikaanse ritme gekomen of was het toch wel even wennen? Hoop dat je naar je zin hebt en ik blijf lezen. Je schrijft echt grappig en je hebt leuke foto's;)

    Groetjes Youvale

  • 07 September 2008 - 08:18

    Heleen:

    Nou,Hanna is via de oostkust vertrokken.Ike komt ws ook niet op jullie af en Josephine lijkt weer noordelijk te gaan.Je ziet het wel.
    Leerse vandaag!!!!!XXXXX

  • 07 September 2008 - 14:19

    Annemarie:

    Ha zussie!
    Hoe gaat het met je??

    Lekker weer daar ;-)
    Hopelijk gaat het niet stormen als je met het vliegtuig terugmoet!

    Tot gauw! Liefs, Ann.

  • 09 September 2008 - 19:40

    Annemarie:

    Ha zussie,kun je je nummer ff doormailen naar mij! Kan ik je weer eens bellen! Kus, Ann.

  • 11 September 2008 - 14:18

    Heleen:

    De mail doet het weer niet!!!!!!!
    Wilde nog ff zeggen dat ik bij de kapper om half 4 een afspraak hebt gemaakt voor je.
    Vergeet je je vlucht niet te bevestigen en de shuttle te regelen?
    De euro staat trouwens nu op 1,39.Sheisse.
    Goed dat je tijdig geboekt hebt.XXXXXXXXXXX

  • 11 September 2008 - 21:37

    Mein:

    Hai siss,
    wilde nog wel op tijd gaan slapen vandaag...weer mislukt! Leuk je even gesproken te hebben net. Zie je snel weer, nog 2 weekjes!! Relaxed...
    Doeiiiiiiii

  • 12 September 2008 - 21:07

    Heleen:

    Avondspits op 2 na drukste ooit.Nou,dat hebben we geweten.Hebben er 3 en een half hr over gedaan om in Nijmegen te komen!!!!!! Gelukkig mocht Ann iets later en waren we net op tijd voor praatje.We waren niet de enige die te laat kwamen,sommigen waren na afloop nog niet op plek van bestemming.Erg slecht weer onderweg.groetjes van allemaal.XXXXXXXXXXX

  • 15 September 2008 - 19:53

    Mein:

    Hé zusje!!
    Nog maar 7 nachtjes en je bent er alweer!! Ik tel al af en jij? Heb wel zin in de bruiloft hoor!!
    Tot snel, xxx Mein

  • 18 September 2008 - 20:50

    Annemarie:

    Ha zussie, nog een paar daagjes en je bent weer in het koude NL. Het lijkt hier af en toe wel winter met een zomers zonnetje. 's Middags is het lekker weer, maar 's ochtends... het mag nog wel wat warmer worden ;-). Tot snel ! LIefs, Ann.

  • 28 September 2008 - 18:45

    Mein:

    Zus!!
    Alweer in het Amerikaanse land?? Hoop dat je een goede reis hebt gehad.... Voor je het weet ben je er weer! Succes met je toetsen, maak er wat van...
    kus Mein

  • 28 September 2008 - 21:43

    Heleen:

    Zag dat je 20.52hr onze tijd geland bent in Atlanta.Ws ben je nu net aangekomen in Montgomery(het is hier 23.40hr} en op weg naar Troy.Hoop dat je een goeie vlucht gehad hebt en niet al te moe bent.Ik ga in ieder geval zo lekker slapen,de dag was lang zat.Doe iedereen de groeten.XXXXXXXXXXXX

  • 12 Oktober 2008 - 15:03

    Annemarie :

    Ha zussie!
    Hoe is het??
    Heb je al wat foto's gezien van de bruiloft?
    Leuk he!
    Stuur nog ff je telefoonnummer per mail dan kan ik met je voipbusteren! Liefs! Ann.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Troy

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

11 Januari 2009

Back in Troy

05 December 2008

Naar huis

16 November 2008

Nog 3 weken

21 Oktober 2008

Een nieuw bericht!!!

29 Augustus 2008

Orkaan Gustav
Leonie

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 59226

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2007 - 10 Mei 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: